Yediklerinle Bağışıklığına Sahip Çık

116

Mevsim geçişlerinde; yorgunluk, kronik halsizlik, yataktan zor çıkma halleri, genel bir isteksizlik durumu, öksürmeler, burun akıntıları baş gösterir. Bunların hepsi mevsim geçişlerinde bağışıklığın düşmesiyle ortaya çıkan durumlar. Bağışıklık sistemi genel olarak tanım yaparsak hastalıklara karşı vücudu mikroorganizmalardan savunan sistemdir. Mevsim geçişlerinde havaların değişmesiyle değişen koşullara vücut uyum sağlama sürecinde kendini tam koruyamayabiliyor. Yediğiniz besinlerle bağışıklığınıza sahip çıkabilirsiniz.

Genel bağışıklık sistemini güçlendirmek, kuvvetlendirmek için önerileri sıralarsak;

*Öğünlerinizde mutlaka tahıl, fasulye, nişastalı kök sebzeler, sebze ve meyve gibi bitkisel kaynaklı gıdalar bulunsun.

* Protein ihtiyacınız için vücut ihtiyacına göre 2-3 porsiyon günlük balık, yağsız et ve tavuk. 

*Antioksidan kaynağı besinleri çok tüketin.

*Probiyotikler mikroorganizmalara karşı koruyucudur. Kefir, yoğurda günlük beslenmenizde yer verin.

*Mevsim meyve ve sebzelerinden her gün en az 5-6 porsiyon yiyin.

*Çok baharatlı yiyecekler tüketmeyin.

*Omega-3 kaynağı besinleri günlük beslenmenizde mutlaka tüketin. Balık, badem, ceviz gibi.

*Hazır içecekler yerine taze sıkılmış meyve-sebze suyu için.

*Yeterli ve düzenli uyuyun.

*Düzenli hareket edin, vücudunuz uyandırın.

*Pozitif olun.

*Sigara ve alkolü sınırlandırın.

*Su tüketiminizi önemseyin. Günlük ortalama 2-2.5 litre su tüketin.

Bazı besinler ekstra bağışıklık sistemine destektir. Sarımsak, zencefil, kivi, tarçın, yoğurt, ıspanak, brokoli, karpuz, kırmızıbiber, turunçgiller, kabuklu deniz ürünleri bu besinlere örnek olarak verilebilir. Bağışıklığınız düştüğünü hissettiğinizde bu besinleri günlük beslenmenize uygun bir şekilde ekleyebilirsiniz. Gün içinde siyah çay tüketmek yerine zencefil, kayısı, papatya, ekinezya, karahindiba, kuşburnu çayı ve yeşil çay tüketerek bağışıklığınıza destek olabilirsiniz.

Kendinizi önemseyin, yaşam standartlarınızı yükseltmek sizin elinizde. Ve şu bir gerçek ki ne verirsen bedenine o gelir seninle, kendine şefkatli davranmayı unutma.

Diyetisyen Burcu Nur CİNGÖZ