Sağlıklı Besinlerle Fit Olmanın Sırları

201

Her pazartesi başlayıp hafta ortasına gelmeden sonlanan diyetler, uzun kış akşamlarında çay yalnız başına gitmiyor deyip yapılan kaçamaklar, giyilen kalın kalın kazaklardan alınıp pek belli olmayan baharda yüzleştiğimiz kilolar.

İşte bunlara maruz kalmamak, fit, sağlıklı ruhen ve fiziken daha mutlu bir sen ile tanışmak için yeni yılda harika bir ben istiyorum diyenler için bu ay Diyetisyen İrem Şen ile harika bir röportaj yaptık. Çok keyif aldığım bu görüşmede sizler için özel tüyolar ve kış için muhteşem metabolizma hızlandırıcı tarifler aldım.

Birçok insanda mucizeler yaratan, hayatlarında harika değişimlere sebep olan inanılmaz başarı öyküleri ile dolu enerjik ve pozitif İrem Şen’i daha yakından tanıyabilir miyiz?

2014 yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi’nden mezun olarak bu mesleğe atıldım. Stajlarımı Ankara Hacettepe Üniversitesi’nde tamamladım, mezun olduktan sonra hemen Adana’ya dönüp sevdiğim mesleğimi yapmaya başladım. Önce spor salonu, güzellik merkezleri gibi yerlerde deneyimlenip 1-1,5 yıl kadar hastane ve tıp merkezlerinde çalışıp kendi kliniğimi açmaya karar verdim. İyi ki de çok fazla düşünmeden kendi yerimde mesleğimi yapmaya başlamışım 🙂

Yaklaşık 3 yıldır da kendi kliniğimde yoğun olarak danışan bakıyorum darısı diğer şubelere diyelim.

Diyetisyen İrem Şen

Özellikle Adana’da her geçen yıl diyetisyenlere bakışın biraz daha değiştiğini söyleyebilirim. İlk mezun olduğumda çok fazla oturmuş bir bakış açısı vardı diyemem, ama bizler yani ben ve meslektaşlarım bu mesleği severek yapıp insanları mutlu etmeye başladıkça ve somut sonuçlarımız gözle görülür şekilde artınca mesleğimiz çokça duyuldu ve gerekliliği tartışılmaz hale geldi. İnsanlar sadece zayıflamak için değil sağlık için de düzenli dengeli doğru beslenme yardımı için de diyetisyene gidileceğini fark etmeye başladı.

Size, en çok sorulan ve merak edilen birkaç ipucundan bahsetmek istiyorum. Özellikle kışın kilo vermenin zor olduğunu düşünülür. Günlerin de kısalmasının etkisiyle depresyon modu insanlarda olabiliyor. Kıyafetler de kalınlaşınca kilo alımı çok fark edilmiyor. Bundandır ki yazın herkes diyetisyenlere koşuyor.

Buna izin vermeden kışı tedbirli geçirmekte, dikkat etmekte fayda var. Bu dönemde özellikle anlık mutluluk veren basit karbonhidratların yani çikolata, tatlı, hamur işi gibi besinlerin tüketiminin ucunu kaçırmamak lazım. Unutmayın ki vücudu yağlandıran, yağlı yiyeceklerden çok basit karbonhidratlardır.

Size pratik, lezzetli ve harika metabolizma hızlandırıcı bir tarif vereceğim; hem bağırsak çalıştıracak hem de ara öğüne koyduğunuz takdirde zayıflatacak bir alternatif gelsin:)

1 bardak sade kefir, 1 tatlı kaşığı öğütülmüş keten tohumu, 1 çay kaşığı toz zencefil, 2 kuru erik, 1 adet armut. Hepsini blenderdan geçiriyoruz ve afiyetle hazır.

Gelelim en çok merak konularından biri olan, kilo verme süresince yapılmaması gereken hatalara…

Sabırsızlık… Kesinlikle 1 ayda 20 kilo vermem lazım diyerek ve tabi ki veremeyerek bozulan motivasyonlar! Diyette sabırsızlık bizi hiçbir zaman sonuca götürmüyor, aksine sonuca gitmemizi zorlaştırıyor diyebilirim. Bana gelen danışanlara her zaman ilk anlattığım sabırlı olmaları gerektiği ve hedefi düşük tutmaları. Danışanlarıma en makul hedefi koydurup devam ettiriyorum yollarına, o zaman sonuç kaçınılmaz oluyor.

İrem Hanım merak edilen ve farklı görüşler olan bir konu da diyette kaç öğün beslenilmesinin doğru olacağı yönünde. Sizin bu konudaki görüşünüz nedir?

Bu kesinlikle kişinin metabolizmasına bağlı. Benim programlarımda illa bu olmalı diye bir durum söz konusu değil. Kişi 3 öğünle de zayıflayabiliyor, 3 ana+3 ara öğünle de… Bu olayı kişiyle konuşup denemek, ona nasıl iyi geliyorsa öyle ilerlemek şart.

Bir de açıkçası sizin gibi başarılı onca sonuca ulaşan bir diyetisyenin listesinde olmazsa olmazları mutlaka vardır. Bunu My Magazine okuyucuları ile de paylaşır mısınız?

O kadar çeşit var ki, ben en çok olanlardan bazılarını sayayım. En başı yoğurt çekiyor, bunu belirtmek isterim, sonrasında ananas, kivi, yumurta, lor peyniri, balık, bitki çayları gibi ilerleyebiliriz. Diyette yapılan kaçamaklardan da bahsetmek isterim. Diyette en çok yapılan kaçamak hiç kuşkusuz ki yedikçe yedirten basit karbonhidratlardan oluşan, bağımlılık haline bile gelebilen tatlı ve hamur işi… Maalesef ki bu tarz besinler 2 günden fazla tüketilirse bize kilo olarak dönebiliyor. Vücutta yağ depolanmasına veya ödem tutulmasına sebep olabiliyor. Diyet süresinde kesinlikle bu tarz besinlerin tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor.

Diyetten bu kadar bahsettik ama en büyük meselelerden birisi de sanırım sonrasında kilo alma korkusu. Sizin bu konudaki önerileriniz ne oluyor?

Birçok kişinin kafasında olan bir soru bu; diyeti bırakınca kilo alır mıyım? Eğer kişi sağlıklı beslenme olayı ve düzenli aktiviteyi benimsemişse kesinlikle alınmaz. En büyük hata diyetten sonra her şeyi yiyip içmek. Bunlar, daha çok karbonhidrat tarzı olunca da kilo alımı kaçınılmaz oluyor tabi ki. Diyetten sonra mutlaka kilo koruma programına girilmeli. Karbonhidrat, alkol vs. alımından sonra nasıl beslenilmesi gerektiği öğrenilmelidir.

Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi dönemsel değil yaşam tarzı hale getirmek asıl olan… Verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkür ederiz.