Alarmlarınızı Su İçin Kurun

221

Hava sıcaklığının yavaş yavaş arttığı zamanlardayız. Nemle birlikte hissedilen sıcaklığın arttığı zamanlarda en çok tüketilen içecek su olmalı. Su yaşamamızda oksijenden sonra gelen en önemli öğedir. Besinsiz haftalarca yaşayabiliriz, susuz ise ancak birkaç gün. % 20 vücut suyunun azalması halinde vücut ciddi oranda tehlikeye girer. Bu durum ölümle bile sonuçlanabilir. Su vücuda enerji vermez  Ama olmazsa olmazlarındandır. Vücut için elzemdir.

Bedenimizin bağ, kemik, deri dokuları dışındaki bütün öğeleri su içinde çözelti olarak bulunur. Yani vücudumuzun yarısından fazlası sudur. Besinlerin sindirim, emilim ve hücrelere taşınması; besinlerin sindirim atığının vücuttan idrar, ter, dışkı ve solunumla atılması; vücut ısı dengelenmesi, vücut hücre mineral dengesi su yardımıyla meydana gelir.

Normal şartlarda vücut günlük ortalama böbreklerden idrarla 1500 ml, deri yoluyla 500 ml, akciğerlerle 300 ml, bağırsaklardan 200 ml olmak üzere toplam 2500 ml (2.5 lt) su kaybeder. Bu ortalama miktarlar iklim, çalışma şartları, hastalık durumu, diyetin bileşimi, vücudun hormon dengesine göre farklılık gösterir. Bu durum vücudun su dengesidir. Vücudun su dengesini sağlamak amacıyla her gün düzenli olarak su tüketmeliyiz.

Peki, ama kim ne kadar su içecek?

Her bireyin kilogramı başına ortalama 30 ml suya ihtiyacı vardır. Örneğin; 50 kg bir bireyin 50×30’dan 1.500 ml (1,5 litre) suya ihtiyacı vardır. Yaz aylarında, spor yapılan durumlarda, ekstra su kaybının olduğu günlerde bu ortalama miktara +500 ml eklenmelidir.

Unutmayın ki her şeyin fazlası zarar olduğu gibi suyun da fazlası zarar. Günlük 3-4 litreden fazla ihtiyaç fazlası su tüketimi vücudun mineral dengesini bozabilir.

Bütün bunları göz önüne aldığımızda su hayattır, hayat güzel, hayatınızın hep güzel olsun. Su içtikçe, su içme alışkanlığı kazandıkça göreceksiniz ki hayat enerjiniz artacak.

Normalde az su tüketen bir bireyseniz. Hemen 2 litre kadar su içmek sizin için zor ve eziyet olabilir. Yavaş yavaş suyu hayatınıza ekleyin. Genel olarak ortalama 8 saat uyku da 16 saat aktif vakit geçiyoruz. Teknoloji çağındayız. Her saat başına bir bardak su alarmı kurarak alışkanlıklarınızı değiştirebilirsiniz, su içme alışkanlığınızı oturtabilirsiniz. Sularınıza meyve, nane, maydanoz, tarçın ekleyerek aromalı hale getirip tüketebilirsiniz. Yaşam kalitenizi arttırmak için, sağlıklı olmanız için kendinize önem verip emek harcamalısınız. Bu hayatta en uzun ilişkiniz kendinizle olduğunu unutmayın. Su içme alışkanlığı kazanarak hayatınız için, bedeniniz için çok güzel bir adım atmış olacaksınız.

Diyetisyen Burcu Nur Cingöz